Náš koncept „Aero is everything“ vznikl už sedm let zpět s prvním kolem Venge. Nikdy nešlo o prázdnou filozofii – věděli jsme, že je to způsob jak z amatérů udělat profi jezdce a zrychlit i všechno mezi tím. Rychle kupředu do současnosti, je tato myšlenka ztělesněna v novém kole Venge Pro. A dobrá zpráva je, že se stále drží na trůnu nejrychlejšího silničního kola planety. A to nejen proto, že je o 8 vteřin rychlejší, než ViAs, ale také proto, že si udržel všechny vlastnosti Rider-First Engineered™, které znáte a máte tolik rádi, a přitom se hmotnost modulu snížila o 460 gramů.
Překvapivě, naše hledání dokonalého tvaru nezačalo ve větrném tunelu. Ale započalo s novou technologií, FreFoil Shape Library. Naši inžernýři sepsali optimalizaci algoritmu a použili superpočítač (ano, opravdu), aby nám pomohl vytvořit nové tvary profilů s různou hmotností, povrchy a s různými strukturami. Vyzbrojeni touto knihovnou tvarů, s různými poměry stran jsme je mohli umístit do různých částí kola a testovat tak různé konfigurace, až jsme našli tu nejrychlejší kombinaci ve větrném tunelu.
V porovnání s dosavadním nejrychlejším aero silničním kolem (Venge ViAS) a spoustou dalších, které nemůžeme jmenovat, jsme vyrobili nový Venge, který je o 8 vteřin rychlejší na 40 km při nulovém vychýlení. Rychlejší je i na silnici ve všech větrných podmínkách – nejen v tunelu.
A krom toho, že je Venge aero, jsou tu i jiné faktory rychlosti. Vynikající kombinace hmotnosti a aerodynamiky hraje klíčovou roli v celkovém výkonu kola. Kolo, které je výhradně aero je skvělé na rovinách, ale zase ztrácí ve stoupáních a v rychlé akceleraci. Kolo, které je primárně lehké, budete ztrácet na všem, kromě těch nejprudších kopců. Proto jsme Venge neudělali pouze aero, ale také jsme mu ubrali 460 gramů z hmotnosti modulu. Ušetřili jsme tedy 240 gramů na rámu, 25 gramů na vidlici, 107 gramů na kokpitu, 25 gramů na sedlovce a 63 gramů na menších součástkách. Takže, ať pojede jakoukoli trať, Venge je důkazem nejrychlejší možnosti, jak se dostat nahoru, dolu a vše mezi tím.
Většina úspory hmotnosti přišla díky trubkám Rider-First Engineered™. Využili jsme spousty znalostí z vývoje nového kola Tarmac, jako je vrstvení materiálu a to vedlo k vytvoření nového kola Venge, které není jen lehčí, ale také tužší v poměru k hmotnosti a to o 40% než tomu bylo u ViAS – nezávisle na velikosti rámu. A i když třeba tyhle změny nemůžete vidět, stačí jedna jízda, abyste zakusili onu rychlou akceleraci a neskonalou poddajnost.
A to ještě nekončíme. Geometrie prošla také úpravou, která je založena na 40.000 datech z měření Retül, stejně tak jako z testování našimi jezdci. To nám pomohlo implementovat geometrii Performance Road, která je skvělou kombinací citlivosti přední části kola s krátkým rozvorem, což poskytuje okamžitou odezvu a optimální přenos energie.
A v neposlední řadě, Venge nabízí i nové vychytávky. Nový kokpit, vyvinut díky partnerství se světovými týmu, nabízí představec s větší tuhostí, než jakou jsme kdy testovali, nová řídítka, která jsou rychlejší, lehčí a tužší a jejichž povrch je obohacen o texturu pro lepší přilnavost a kontrolu. Dále je tu prostupnost plášťů – bez problémů sem dáte pláště o šíři 32 mm. A nakonec, do sedlovky jsme vložili Shimano A-Junction, pro snadné dobíjení, kontrolu úrovně baterie a pro týmové mechaniky, aby se jim dobře vše servisovalo.
Venge Pro je vybaven komponenty, jako je Shimano Ultegra Di2 a hydraulické kotoučové brzdy, karbonová kola Roval CL 50 Disc a naše vítězné pláště S-Works Turbo.
49 | 52 | 54 | 56 | 58 | 61 | |
---|---|---|---|---|---|---|
BB Drop | 74mm | 74mm | 72mm | 72mm | 72mm | 72mm |
Crank Length | 170mm | 170mm | 172.5mm | 172.5mm | 175mm | 175mm |
Dosah | 378mm | 383mm | 387mm | 398mm | 405mm | 411mm |
Délka celé vidlice | 363mm | 363mm | 363mm | 363mm | 363mm | 363mm |
Délka hlavové trubky | 104mm | 115mm | 133mm | 153mm | 180mm | 200mm |
Délka horní trubky, horizontální | 508mm | 531mm | 540mm | 562mm | 577mm | 595mm |
Délka sedlové trubky | 455mm | 480mm | 495mm | 518mm | 537mm | 567mm |
Délka řetězové vzpěry | 410mm | 410mm | 410mm | 410mm | 410mm | 410mm |
Handlebar Width | 400mm | 420mm | 420mm | 420mm | 440mm | 440mm |
Rozvor | 972mm | 975mm | 978mm | 991mm | 1005mm | 1012mm |
Saddle Width | 143mm | 143mm | 143mm | 143mm | 143mm | 143mm |
Seatpost Length | 300mm | 300mm | 300mm | 390mm | 390mm | 390mm |
Stack (Výška od vrcholu hlavové trubky po středové složení) | 504mm | 517mm | 534mm | 555mm | 581mm | 602mm |
Stem Length | 80mm | 90mm | 100mm | 100mm | 110mm | 110mm |
Stopa kola | 63mm | 58mm | 58mm | 55mm | 55mm | 52mm |
Vyosení vidlice (offset) | 47mm | 47mm | 44mm | 44mm | 44mm | 44mm |
Vzdálenost přední osa – středové složení | 574mm | 577mm | 579mm | 591mm | 606mm | 613mm |
Výška rámu v rozkroku | 736mm | 756mm | 773mm | 795mm | 817mm | 841mm |
Výška středového složení | 266mm | 266mm | 268mm | 268mm | 268mm | 268mm |
Úhel hlavové trubky | 71.75° | 72.5° | 73° | 73.5° | 73.5° | 74° |
Úhel sedlové trubky | 75.5° | 74° | 74° | 73.5° | 73.5° | 73° |
SPECIALIZED
Od roku 1974 se snaží americká značka Specialized nabízet opravdu špičkové produkty. Když chtěli lidé jezdit v přírodě, vyrobili první horské kolo.
V roce 2003 byla na trh uvedena technologie tlumení Brain Specialized, díky které je jízda v terénu vyladěna tak, aby splnila požadavky na výkon i těch nejnáročnějších jezdců.
Dnes je Specialized především znám hlavně díky široké nabídce kvalitních silničních a horských kol. Vyniká i v dnešním trendu elektrokol.
Nabídka kol, ale také cyklistických přileb, kvalitního oblečení a treter jednoduše potěší jak zastánce rekreační cyklistiky a cykloturistiky, tak i jezdce se závodními ambicemi.
Neustále pracuje na vývoji bezpečnostních prvků a inspiruje se tak, aby jezdci zlepšili svou jízdu a pohodlí při ní. Proto také úzce spolupracuje se sportovními lékaři. Zdokonaluje se v technologiích, při nichž zpracovává karbon FACT.
Vybavení značky Specialized používají např. jezdci stáje Saxo Bank a Astana nebo český mistr světa a olympijský vítěz Jaroslav Kulhavý.