Spolu s nízkou celkovou hmotností, tuhostí a životností byla další nejvyšší prioritou pro Traverse SL snadné použití. Nejprve jsme se zbavili paprsků s přímým tahem a niplů ze slitiny náchylných ke korozi. Poté jsme přistáli na 28 paprcích typu J-bend na předních a zadních kolech, které mají stejnou délku - v případě potřeby je snadné najít náhradní díly. Nakonec jsme vyvinuli novou konstrukci náboje s širším profilem a vyšší přírubou, která napomáhá celkové tuhosti.
Zatímco naše 38 milimetrová Traverse SL je již širší než většina nabídek, výhody třípalcových pneumatik se při správném rozhraní ráfku ještě více projevují. Při hledání správné šířky naši technici testovali různé iterace, od 30 do 45 milimetrů, aby určili, kde leží sladká skvrna. Skončili s 38 milimetrovou vnitřní hranou ráfku, která proměnila Faterse Traverse 38 SL v sestupné stroje
Široká vnitřní šířka ráfku poskytuje jezdcům celou řadu výhod, které jsou ještě více ilustrovány u pneumatik plus. Extra šířka umožňuje větší objem pneumatik, převedení do více pružných jízdních vlastností a lepší podporu pro pneumatiku, což znamená, že při jízdě bezdušových pneumatik budete mít méně „praskání“ a drastický nárůst trakce. Po určení správné šířky ráfku pro aplikaci velikosti plus jsme začali navrhovat ráfek pomocí stejných technologií s nízkou hmotností a vysokou pevností, jaké se používají v Traverse SL a Control SL. S tímto jsme začali s designem Zero Bead Hook, který účinně eliminuje největší slabinu nalezenou v tradičních ráfcích, a doplnil ji pomocí uhlíkových vláken s vysokým modulem, aby se snížila hmotnost. A k tomuto tématu dále patří i bezdušový systém zátek Roval, který v porovnání s ráfkovým pruhem vrhá dalších 50 gramů na kolo
Každý Traverse 38 SL Fattie je ručně vyráběn do našich vlastních slitinových nábojů s paprsky DT Swiss Competition Race. Uvnitř našich nábojů najdete všude kolem zapečetěná ložiska nábojů a v zadní části rychle sahající 54t DT švýcarský hvězdicový rohatkový systém, který vám umožňuje bez námahy překonávat skály a kořeny. A zatímco stroje dělají slušnou práci při stavbě kol, volíme profesionálně vyškolené lidi, aby si stavěli naše, protože zachycují různé nedostatky, které by jinak stroji chyběly.
SPECIALIZED
Od roku 1974 se snaží americká značka Specialized nabízet opravdu špičkové produkty. Když chtěli lidé jezdit v přírodě, vyrobili první horské kolo.
V roce 2003 byla na trh uvedena technologie tlumení Brain Specialized, díky které je jízda v terénu vyladěna tak, aby splnila požadavky na výkon i těch nejnáročnějších jezdců.
Dnes je Specialized především znám hlavně díky široké nabídce kvalitních silničních a horských kol. Vyniká i v dnešním trendu elektrokol.
Nabídka kol, ale také cyklistických přileb, kvalitního oblečení a treter jednoduše potěší jak zastánce rekreační cyklistiky a cykloturistiky, tak i jezdce se závodními ambicemi.
Neustále pracuje na vývoji bezpečnostních prvků a inspiruje se tak, aby jezdci zlepšili svou jízdu a pohodlí při ní. Proto také úzce spolupracuje se sportovními lékaři. Zdokonaluje se v technologiích, při nichž zpracovává karbon FACT.
Vybavení značky Specialized používají např. jezdci stáje Saxo Bank a Astana nebo český mistr světa a olympijský vítěz Jaroslav Kulhavý.