Kromě klasických elektrokol s motorem na rámu se vyrábí modely, které od klasických kol jen těžko odlišíte. Takovým je i Lapierre eXelius, elektricky asistované jízdní kolo pro silniční provoz. E-Xelius SL dokonale integruje pohonný systém Fazua. Obrovskou výhodou rámu je jeho hmotnost. Rám bez pohonu ve velikosti M totiž váží pouhých 1,65 kg. Díky ovládání na řídítkách si snadno vyberete jeden ze tří režimů asistence: Breeze, River nebo Rocket + režim bez přípomoci. Výhodou pohonného systému Fazua Evation je, že neklade žádný odpor proti pedálům při vypnutém motoru, ani když se pohon při rychlosti vyšší než 25 km/h vypne. Budete se cítit stejně, jako byste šlapali na klasické silničce. Jízda bez pohonu Fazua? Žádný problém. Stačí vyjmout motor a baterii, což sníží hmotnost kola o 3,3 kg. S konstrukcí založenou na podvozku první generace Xelius SL Disc vyzařuje z rámu sportovní duch s vynikající stabilitou. Můžete se těšit na příjemné stoupání a cestou dolů se spolehnete na stabilní a lehce ovladatelné kolo. Chcete jezdit sami nebo s přáteli, poprat se s nezvyklými výzvami a objevovat nové obzory, aniž byste se obávali svého věku, fyzického stavu, úrovně dovedností nebo vás představa využití elektrické energie při jízdě na kole prostě jen láká? Pak si můžete být jisti, že Lapierre eXelius je tady právě pro vás.
Kategorie: | SILNIČNÍ / ROAD BIKES |
---|---|
Materiál: | Karbon |
Velikost kol: | 700x28 |
Rám: | E-XELIUS SL CARBON DISC THRU AXLE |
Vidlice: | E-XELIUS SL 100% CARBON DISC THRU AXLE |
Přehazovačka: | SHIMANO ULTEGRA RD-R8000GS, 11s |
Kliky: | FSA FAZUA ARMSET, ALLOY, 50X34T 170mm(XS,S) 172,5mm(M), 175mm(L,XL) |
Kazeta: | SHIMANO 105 CS-HG700 11s 11-34T |
Řetěz: | SHIMANO HG601 11s |
Řazení: | SHIMANO 105 2x11 K-R7020 |
Hlavové složení: | FSA ORBIT C33 1"1/8 1"1/4+ 15mm top cover |
Řidítka: | LAPIERRE ALLOY 40cm(XS,S) 42cm(M,L) 44cm(XL) |
Gripy: | LAPIERRE VEXGEL TAPE |
Představec: | LAPIERRE ALLOY AERO -8° 31,8mm 80mm(XS,S) 90mm(M) 100mm(L) 110mm(XL) |
Sedlovka: | LAPIERRE ALLOY 3D FORGED 27,2x350mm |
Sedlo: | FIZIK ANTARES R5 MG |
Pláště: | CONTINENTAL GRAND SPORT RACE SL 700X28 |
Pedály: | VP-335 Clips&Strap |
Přesmykač: | SHIMANO ULTEGRA KFDR8000F |
Zapletená kola: | DT SWISS ER1600 DICUT 21 Tbless |
Kotouče: | SHIMANO SMRT800 160mm |
Motor: | FAZUA EVATION 1.0 DRIVE PACK + 250 Wh BATTERY PACK + DÁLKOVÉ OVLÁDÁNÍ |
Velikost: | XS |
Model: | eXelius |
Sekce: | elektrokola |
LAPIERRE
Gaston LAPIERRE v roce 1946 začíná v malém vyrábět kola ve francouzském Dijonu.
1960 přebírá vedení společnosti jeho syn Jacky LAPIERRE. Využívá stále rostoucí produkci a v roce 1972 vyrůstá továrna na výrobu kol v Dijonu.
V 80. letech jako jedna z mála evropských společností dokázala předpovědět a zachytit nový trend horských kol a stává se lídrem na trhu.
V roce 1993 společnost přebírá další z rodiny Laiperrů a to syn Jacka Lapierra Giiles. Stále se rozšiřující společnost vede k pokusu o výrobu silničních kol.
To vede k rozhodnutí, sponzorovat Dijonský klub silničních cyklistů SCOD, který byl oficiálně přejmenován na SCOD / TEAM LAPIERRE.
Rok 2001 se stal pro LAPIERRE klíčovým. Po třech letech výzkumu a vývoje představil LAPIERRE celoodpružené horské kolo, vybavené patentovaným systémem zadního pružení „FPS“.
V roce 2009 narůstá výroba kol značky Lapierre na 90 000 kol za rok.
Od roku 2011 se účastní i známé Tour de France, a soutěží Gravity republic, kde se objevuje na medailových pódiích.
Lapierre stále roste, rozšiřuje svou nabídku a nechce přestat překvapovat...